Bezoek scholen

Reservaties

Museum Snijders&Rockoxhuis
Keizerstraat 10
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
tel 03/201.92.50

 

Welkom bij 'Rock Rockox!'

SNijders Rockoxhuis bezoek rockox feest3Voor 2e en 3e graad

  • wat: een fantastische app tour
  • voor: secundair onderwijs
  • duur: ongeveer 1 uur
  • taal: NL

Rock mee met Nicolaas Rockox en Frans Snijders en organiseer HET festival van de 17de eeuw.
Denk na en beslis over muziek, eten en drinken, ontspanning en de Rock Rockox festivalaffiche.
Oh ja, je bent natuurlijk ook uitgenodigd en mag jouw speciale 17de eeuwse outfit kiezen voor het feest.


Beschikbaar vanaf 7/5/2018

 

Museumles 'Kunst kijken'.

Praktisch.

Doelgroep: er is een Museumles beschikbaar voor zowel lager als het secundair onderwijs.
Duur : 1,5 uur.
Prijs : € 75 per groep van maximaal 20 leerlingen.+ € 5 administratiekosten.

Reserveren via het Snijders&Rockoxhuis.

Beschikbaar vanaf 1/3/2018

 

Snijders Rockoxhuis museum les kunst kijkenTijdens de museumles 'Kunst kijken' worden leerlingen gestimuleerd en geprikkeld om actief te kijken naar en in dialoog te treden met kunstwerken uit de late middeleeuwen, de renaissance en de barok.

Dit is geen klassieke rondleiding waarbij er enkel naar de gids moet geluisterd worden, maar een interactief kijktraject waarbij de leerlingen onder begeleiding van een gids zelfstandig opdrachten uitvoeren en zo beschouwend, actief en creatief de taal van het beeld verkennen. 

De leerlingen worden in kleine groepjes verdeeld.  Elk groepje analyseert aan de hand van een kijkwijzer een kunstwerk en verkent zo al doende de verschillende componenten van een schilderij.  Bijkomende muzische opdrachten zorgen voor een ervaringsgerichte en actieve kunstbeleving. Zo ligt de klemtoon niet enkel op het cognitieve niveau, maar ook op het zintuigelijke, affectieve, communicatieve en esthetische.  De leerlingen kijken, zoeken, filosoferen, associëren en beleven.

De gids fungeert hierbij als coach die de leerlingen stimuleert, uitdaagt, prikkelt en dialoog op gang brengt.  Hij/zij begeleidt de jongeren in dit kijktraject, vult hun verhaal aan en corrigeert waar nodig.